06.04.2016-ΟΜΙΛΙΑ ΘΑΝΑΣΗ ΚΑΒΒΑΔΑ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΤΟΥ ΥΠ.ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα 6 Απριλίου 2016

 

Την κρατική ολιγωρία στην αποκατάσταση των ζημιών που προκλήθηκαν από το σεισμό του περασμένου Νοεμβρίου στη Λευκάδα και τις καθυστερήσεις των επιδομάτων και όλων των παροχών που δικαιούται ως σεισμόπληκτο το νησί, κατήγγειλε, μεταξύ άλλων,  ο βουλευτής Λευκάδας Αθανάσιος Καββαδάς, στην ομιλία του επί του  νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας «Ρυθμίσεις για την Έρευνα και άλλες διατάξεις» στη Βουλή.

Ακολουθούν σημεία ομιλίας του βουλευτή.

  • Τα προβλήματα της Παιδείας δεν λύνονται με νομοσχέδια «κόψε – ράψε» σαν αυτό εδώ που φέρατε. Όταν μια κυβέρνηση νομοθετεί, χωρίς στρατηγικό σχεδιασμό, χωρίς να έχει βασική αρχή τον πολίτη της, το επόμενο βήμα είναι σειρά τροποποιήσεων και γραφειοκρατίας, που φτάνουν τελικά ένας νόμος να στρέφεται εναντίον των πολιτών.

 

  • Στη Λευκάδα και ειδικά στη Νότια Λευκάδα που χτυπήθηκε ανελέητα από το σεισμό, οι Λευκαδίτες αντιμετωπίζουν ένα κράτος «εχθρό». Λόγω της πολυνομίας και των συναρμοδιοτήτων, 5 μήνες μετά το σεισμό στη Λευκάδα, το κράτος δεν στάθηκε, όπως θα έπρεπε, αρωγός στο πλευρό των πολιτών. Οι Λευκαδίτες πέρασαν -όλο το χειμώνα, τις γιορτές των Χριστουγέννων, τις γιορτές του Πάσχα, και μάλλον έτσι όπως πάει και το Καλοκαίρι, στους δρόμους.

 

  • Δέκα. Όχι δέκα χιλιάδες. Δέκα κοντέινερς που χρειάζονται, για να στεγαστούν οικογένειες που γκρεμίστηκαν τα σπίτια τους, ακόμα τα περιμένουμε.

-Το πρώτο έκτακτο βοήθημα δόθηκε 3 μήνες μετά το σεισμό! Και αναρωτιέμαι γιατί λέγεται πρώτο έκτακτο βοήθημα, αφού δόθηκε μετά από τόσους μήνες;

-Φορολογικές απαλλαγές, όπως ο ΕΝΦΙΑ , που είχε δοθεί στους σεισμόπληκτους της Κεφαλονιάς,δεν πήραν μέχρι στιγμής οι Λευκαδίτες.

-Τα έργα αποκατάστασης των ζημιών σε βασικές υποδομές δεν άρχισαν ακόμα. Επίσης, τα έργα αποκατάστασης των δρόμων που οδηγούν στις παγκοσμίου φήμης παραλίες του νησιού δεν έχουν ξεκινήσει καν και ήδη άρχισε η τουριστική περίοδος.

 

  • Προσωπικά καθημερινά ασκώ πιέσεις, για να προσπεραστούν όλα αυτά τα προβλήματα, και να επιταχυνθούν οι διαδικασίες, για να πάρουν οι Λευκαδίτες αυτά που δικαιούνται ως σεισμοπαθείς. Χαρακτηριστικά αναφέρω μόνο ότι χρειάστηκαν 4 μήνες για να υπογράψουν 4 υπουργοί και να κηρυχθεί η Λευκάδα σεισμόπληκτη.Έχουν περάσει πέντε μήνες και υπάρχουν ακόμα αποφάσεις που εκκρεμούν γιατί απαιτείται η υπογραφή τουλάχιστον τριών υπουργών.

 

  • Στο άρθρο 37, όπου ρυθμίζονται θέματα εισαγωγής, στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στις σεισμόπληκτες περιοχές, όπως αυτές προέκυψαν, από το σεισμό της 17ης Νοεμβρίου 2015 και καλά κάνατε και βάλατε όλες τις περιοχές αφού τις προβλέπει η σχετική ΚΥΑ, αλλά θα ήταν δίκαιο για τους μαθητές της Λευκάδας που θα δώσουν εφέτος πανελλήνιες, να ισχύσει ξεχωριστά η μέθοδος της ποσόστωση. Οι μαθητές αυτοί αντιμετώπισαν αντίξοες συνθήκες, έχασαν σχεδόν ένα μήνα διδασκαλίας, λόγω της ακαταλληλότητας των σχολικών κτηρίων, και αντιλαμβάνεστε ότι, προέκυψαν σημαντικά προβλήματα, στην προετοιμασία τους. Έχω ήδη καταθέσει σχετικό αίτημα-πρόταση στον υπουργό Παιδείας, στο οποίο αναφέρονται και τα επίσημα στατιστικά στοιχεία της Διεύθυνσης αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών που αποδεικνύουν ότι το 80% των ζημιών που άφησε πίσω του ο σεισμός, αφορούν το νομό Λευκάδας. Συγκεκριμένα, μιλάμε, ότι από τα 873 κτίρια σε όλες τις σεισμόπληκτες περιοχές, τα 700 βρίσκονται στο νομό Λευκάδας.

 

  • Όσον αφορά στο άρθρο 35 για τον ελάχιστο αριθμό νηπίων, που χρειάζεται για τη σύσταση νηπιαγωγείου, διάταξη που έχει αναστατώσει γονείς και εκπαιδευτικούς. Οφείλετε να δώσετε εξηγήσεις, με βάση ποια μελέτη έχει γίνει αυτός ο προσδιορισμός και τις επιπτώσεις που θα έχει στις σχολικές μονάδες σε όλη τη χώρα και ιδιαίτερα στις νησιωτικές και τις παραμεθόριες περιοχές.

 

  • Στο άρθρο 31, ενώ οι υποτροφίες του ΙΚΥ έως σήμερα, ρυθμίζονται μόνο με υπουργική απόφαση, πλέον θα χρειάζεται ΚΥΑ τριών υπουργών (Παιδείας, Οικονομικών και Ανάπτυξης), με κίνδυνο μεγάλων καθυστερήσεων ή και ακύρωσης προγραμμάτων. Αντί απλοποίησης των διαδικασιών, προσθέτουμε επιπλέον γραφειοκρατία.

 

  • Στο άρθρο 33 δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε με τη φωτογραφική διάταξη, για την μετάταξη εκπαιδευτικών από την πρωτοβάθμια, και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στα ΑΕΙ, όταν έχουμε ακόμη και σήμερα χιλιάδες κενά στα σχολεία.

 

Διαφωνούμε με το άρθρο 45 και την αποποινικοποίηση των καταλήψεων. Δεν συμφωνούμε με τις μειοψηφίες που κατά κανόνα «αποφασίζουν και διατάσσουν», στερούν τη δυνατότητα στην πλειοψηφία των μαθητών να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους, και δε σέβονται τη δημόσια περιουσία, καταστρέφοντας τα σχολικά κτήρια με  τη συνδρομή εξωσχολικών στοιχείων.