Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΟΥ ΣΤΑ ΑΚΑΡΝΑΝΙΚΑ ΝΕΑ

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΟΥ ΣΤΑ ΑΚΑΡΝΑΝΙΚΑ ΝΕΑ

Επισυνάπτεται συνέντευξη του βουλευτή Λευκάδας Θανάση Καββαδά στην μηνιαία εφημερίδα του N. Αιτωλοακαρνανίας «ΑΚΑΡΝΑΝΙΚΑ ΝΕΑ», όπου μεταξύ άλλων αναφέρεται στις εξελίξεις γύρω από τα οδικά έργα της Αμβρακίας, και των παρακείμενων αξόνων Λευκάδας- Βόνιτσας και Ακτίου-Αγίου Νικολάου.

Ακολουθεί η συνέντευξη όπως δημοσιεύθηκε στο φύλλο του Ιανουαρίου 2018.

«Θανάσης Καββαδάς: «Αυταπάτη» η παράδοση της παράκαμψης της Αμφιλοχίας  το α΄ εξάμηνο του 2019

 

  1. Κύριε Καββαδά. Καταρχήν να σας ευχαριστήσω για την συνέντευξη που παραχωρείται στην εφημερίδα μας και να σας ευχηθώ Καλή Χρονιά με υγεία.

 

Εγώ σας ευχαριστήσω για τη φιλοξενία και με την ευκαιρία να ευχηθώ χρόνια πολλά και καλή χρονιά σε εσάς και τους αναγνώστες σας και υγεία και δύναμη για όλο τον κόσμο.

 

2.Κύριε Καββαδά, η κυβέρνηση μιλά για καθαρή έξοδο. Ποιο είναι το σχόλιό σας;

Ας μη γελιόμαστε. «Καθαρή έξοδος» δεν υπάρχει. Υπάρχει μόνο στο νέο ψευδές αφήγημα της κυβέρνησης, που προσπαθεί με κάθε τρόπο να διατηρηθεί την εξουσία. Το καλοκαίρι του 2018 ολοκληρώνεται το 3ο μνημόνιο, ωστόσο ήδη η κυβέρνηση του κ. Τσίπρα έχει ψηφίσει το 4ο μνημόνιο. Με τον προϋπολογισμό του 2018 ψήφισε μέτρα 1,9 δις ευρώ, τα οποία να υπενθυμίσω θίγουν τους αδύναμους, και έχει ψηφίσει μέτρα και για μετά το 2018. Έχει ψηφίσει μειώσεις συντάξεων το 2019, μείωση του αφορολογήτου το 2020, υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα έως το 2021. Και μέσα σε όλα αυτά, τη Δευτέρα που μας πέρασε στο Εurogroup η έκθεση Συμμόρφωσης των Θεσμών, την οποία αποδέχθηκε η ελληνική κυβέρνηση, επιβάλει  τη μείωση του αφορολόγητου ένα χρόνο νωρίτερα, από το 2019, εάν δεν επιτευχθούν οι στόχοι για τα πλεονάσματα του 3,5% και μια σειρά άλλων ειδεχθών  μέτρων. Φανταστείτε ότι για εφέτος θα διενεργηθούν 10.000 πλειστηριασμοί για χρέη στο Δημόσιο και 40.000 πλειστηριασμοί κάθε χρόνο έως το 2021. Και σας βεβαιώ ότι τα χρέη προς το Δημόσιο πνίγουν το απλό κόσμο, τον απλό εργαζόμενο, που δεν έχει να πληρώσει όχι τους έχοντες και τους κατέχοντες. Η κυβέρνηση της αριστεράς, αντί να προστατεύει τον απλό εργαζόμενο, τον μικρό και τον αδύναμο, ξεκινά το κυνήγι όλων όσων υπόσχονταν ότι θα προστατεύσει.  Εκ των πραγμάτων δεν μπορεί κανένας συνετός άνθρωπος  να κάνει λόγο για «καθαρή έξοδο» από τα Μνημόνια στο τέλος του Αυγούστου 2018, όταν είναι δεδομένο ότι μέτρα δισεκατομμυρίων, που περιορίζουν τις συντάξεις, τους μισθούς και αυξάνουν τη φορολογία, θα εξακολουθούν να δεσμεύουν τη χώρα.

3.Με τη νέα χρονιά ποιες πιστεύεται ότι είναι οι προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας;

Το 2018 μας φέρνει πιο κοντά στην πολιτική αλλαγή. Με δεδομένη την αλλαγή αυτή βασική πρόκληση για τη Νέα Δημοκρατία είναι να ενημερώσει τους πολίτες για το πρόγραμμά της, για την πολιτική που θα εφαρμόσει ως κυβέρνηση. Ήδη μέσα από το 11ο Συνέδριό μας στείλαμε στους πολίτες το μήνυμα ότι είμαστε έτοιμοι για να αλλάξουμε την Ελλάδα. Η Ν.Δ. ως κυβέρνηση με άμεσες και στοχευμένες πρωτοβουλίες, και κυρίως με τη μείωση της φορολογίας, την προσέλκυση επενδυτικών κεφαλαίων από το εξωτερικό, την πάταξη της γραφειοκρατίας, την απλοποίηση των διαδικασιών υποδοχής επενδύσεων, τη δημιουργία πλούτου και θέσεων εργασίας θα βάλει τη χώρα σε μια άλλη πορεία. Μόνο η Ν.Δ. έχει ιδεολογικά και πολιτικά, ως αληθινά φιλελεύθερη παράταξη, τη βούληση και τη δύναμη που απαιτείται για να φέρει τη χώρα σε μια καινούργια εποχή.

 

  1. Είστε από τους ελάχιστους, για να μην πω ο μοναδικός,  Βουλευτής των όμορων Νομών που ασχολείται πραγματικά και πιέζει με τον τρόπο του έτσι ώστε να δοθεί επιτέλους μία οριστική λύση σε ότι αφορά την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Άκτιο – Αμβρακία.  Οι τελευταίες πληροφορίες που έχουμε είναι πως η Κυβέρνηση και παρά τις αντίθετες απόψεις των φορέων της περιοχής, προσανατολίζεται στην λύση της εργολαβίας σκούπας. Μίας λύσης η οποία θα καθυστερήσει ακόμη περισσότερο την ολοκλήρωση του έργου. Θα ήθελα να μας ενημερώσετε αν έχετε κάποια άλλη πληροφόρηση και φυσικά θα ήθελα το σχόλιό σας αν όντως τελικά οδηγηθούμε στην συγκεκριμένη λύση της εργολαβίας σκούπα.

Πράγματι και οι δικές μου τελευταίες πληροφορίες συγκλίνουν στο ότι το υπουργείο καταλήγει στην επιλογή της «σκούπας» και μάλιστα σύντομα, αφού εξαντλήθηκαν όλες οι προθεσμίες για τη συνέχιση των σημερινών εργολαβιών ή τη δυνατότητα υποκατάστασης κάποιων από αυτές με νέους εργολάβους.

Όμως ανεξάρτητα από αυτό, εκείνο που θα ήθελα να σχολιάσω είναι το γεγονός των μακροχρόνιων καθυστερήσεων για την ολοκλήρωση του έργου. Εκείνο που υποστήριξα από την αρχή που εκλέχτηκα βουλευτής, γιατί πιστεύω ότι οι οδικές υποδομές είναι το βασικό μέσο για την ανάπτυξη του τόπου μας, είναι ότι έπρεπε να εξαντληθούν όλα τα περιθώρια  συνέχισης των υπαρχουσών εργολαβιών, ώστε να παραδοθούν πιο γρήγορα μεγάλα κομμάτια του νέου αυτοκινητοδρόμου και να γίνει η ζωή των οδηγών πιο ασφαλής. Αντί αυτού ακολουθήθηκε εδώ και τρία χρόνια μια πολιτική καθυστερήσεων με αποτέλεσμα να οδηγούμαστε στην επαναπροκήρυξη του εναπομείναντος έργου. Αυτό φυσικά θα σημαίνει ότι θα περάσουμε πάλι από τον κύκλο των προθεσμιών που τάσσει ο νόμος, την πιθανότητα εμπλοκών με ενστάσεις και δικαστικές διενέξεις και άρα την εκ νέου καθυστέρηση παράδοσης ενός πολύπαθου έργου. Και ξέρουμε όλοι ότι στην καλύτερη περίπτωση  από τη στιγμή που προκηρύσσεται ένα έργο χρειάζεται πολλούς μήνες για να συμβασιοποιηθεί και να ξεκινήσουν οι εργασίες. Μιλάω για τον χρόνο της προκήρυξης, την κατακύρωση, το ελεγκτικό συνέδριο κλπ. Και επαναλαμβάνω χωρίς ενστάσεις, προσφυγές και δικαστήρια.  Άρα ο στόχος που έχει βάλει το υπουργείο, όπως απάντησε σε ερώτησή μου, να παραδοθεί η παράκαμψη της Αμφιλοχίας το πρώτο εξάμηνο του 2019 είναι τουλάχιστον «αυταπάτη», όπως θα έλεγε και ο κ. Τσίπρας.

Βέβαια, θα   πρέπει επίσης να επιστραφούν από τους υφιστάμενους εργολάβους οι προκαταβολές που έχει καταβάλλει το ελληνικό δημόσιο. Το ποσό ανέρχεται στο ύψος των 5.854.006 Ευρώ, σύμφωνα πάλι με απάντηση που έλαβα από τον υπουργό σε σχετική ερώτησή μου. Μιλάω βέβαια για διασφάλιση των συμφερόντων του δημοσίου, δηλαδή των χρημάτων του Έλληνα φορολογούμενου.

Στην ίδια απάντηση το υπουργείο παραδέχεται ότι δεν έγινε καμία ανάλυση μελέτης κόστους – οφέλους για το ποια επιλογή συμφέρει το ελληνικό δημόσιο, παρά ταύτα προχωρά η εργολαβία «σκούπα».

Ας είναι. Επιθυμούμε όλοι να τελειώσει το σίριαλ με την Αμβρακία και να αποκτήσουμε οι Λευκαδίτες, οι Αιτωλοακαρνάνες, οι Πρεβεζάνοι και όλοι όσοι επισκέπτονται την περιοχή, έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο που θα μας εξυπηρετεί. Με πιο σύντομους χρόνους μετακίνησης και ασφάλεια.

Να σημειώσω τέλος πως από τη δική μου την πλευρά, ως βουλευτής της αντιπολίτευσης προσπάθησα και προσπαθώ με κάθε τρόπο, μέσα και έξω από τη Βουλή, να επανακινηθεί το έργο. Και να είστε βέβαιος ότι έτσι θα γίνει. Και μάλιστα αυτό που προσπαθώ με ερωτήσεις στη Βουλή αλλά και με προσωπικές μου παρεμβάσεις, είναι να δοθεί προτεραιότητα στην 4η εργολαβία, δηλαδή την παράκαμψη της Αμφιλοχίας και να δοθεί το κομμάτι αυτό πιο γρήγορα στην κυκλοφορία.

 

  1. Πριν λίγο καιρό καταθέσατε ερώτηση στην Βουλή με την οποία ζητούσατε την απαλλαγή ανέργων και κάτοικων Λευκάδας, Πρέβεζας και των γύρω περιοχών της Αιτωλοακαρνανίας από τα διόδια του Ακτίου. Τι έχετε να μας πείτε για το συγκεκριμένο θέμα και για το κατά πόσο πιστεύετε ότι αυτό θα υλοποιηθεί.

Ακούστε, με την ερώτηση που κατέθεσα αναμένω από τον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών μια απάντηση σε ένα πολύ απλό και λογικό ερώτημα, το οποίο προκύπτει από υπουργική απόφαση την οποία έχει υπογράψει ο ίδιος.

Για να καταλάβουν και οι αναγνώστες σας, η απόφαση που φέρει την υπογραφή του υπουργού αφορά την ελεύθερη διέλευση των ανέργων από όλους τους σταθμούς των διοδίων της Εγνατίας οδού καθώς και των πολιτών και επαγγελματιών που η μόνιμη κατοικία τους είναι κοντά σε συγκεκριμένους σταθμούς διοδίων της Εγνατίας, εφόσον έχουν υποβάλει ηλεκτρονική αίτηση στη σχετική ιστοσελίδα του υπουργείου. Με δεδομένο ότι η διαχείριση της υποθαλάσσιας σήραγγας Ακτίου –Πρέβεζας γίνεται από την Εγνατία οδό, γιατί να μην ισχύσει η απόφαση αυτή και για τους ανέργους, τους κατοίκους και τους επαγγελματίες της Πρέβεζας των γύρω περιοχών της Αιτωλοακαρνανίας και της Λευκάδας που διέρχονται των συγκεκριμένων διοδίων;

Γιατί να δημιουργούνται πολίτες δύο κατηγοριών; Περιμένω, όπως και εσείς φαντάζομαι, με αγωνία την απάντηση του υπουργού, να μας εξηγήσει με πια λογική το μέτρο ισχύει μόνο για ορισμένους σταθμούς διοδίων της Εγνατίας και όχι σε όλους.

 

  1. Πριν κάποια χρόνια ξεκίνησε η δημιουργία του νέου νοσοκομείου Λευκάδας. Παρά το γεγονός ότι το έργο έχει σχεδόν ολοκληρωθεί, όλες οι μονάδες υγείας του νησιού παραμένουν στο παλιό νοσοκομείο. Τι βλέπετε να γίνεται με το συγκεκριμένο θέμα;

 Οι κτηριακές εγκαταστάσεις του νέου νοσοκομείου Λευκάδας, στην παρούσα φάση, είναι σχεδόν έτοιμες όπως και ο ξενοδοχειακός και ιατρικός εξοπλισμός. Ελπίζω και εύχομαι, ότι η ολοκλήρωση αυτού του μεγάλου έργου, που θα δώσει άλλη διάσταση στις παρεχόμενες υπηρεσίας υγείας στους Λευκαδίτες αλλά και σε όλους τους πολίτες της ευρύτερης περιοχής, δεν θα καθυστερήσει. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχω εκτιμώ ότι θα λειτουργήσει εντός του 2018. Αυτή τη στιγμή μένει να ολοκληρωθούν από το Δήμο τα συνοδά έργα, όπως των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, της αποχέτευσης και των όμβριων υδάτων, και εφόσον παραδοθούν τα έργα αυτά, θα υπάρξει μια 2μηνη δοκιμαστική  περίοδος λειτουργίας. Καταλαβαίνετε, για να απαντήσω και στην ερώτησή σας, ότι αυτή τη στιγμή είναι φυσικό να παραμένουν οι μονάδες υγείας στο παλιό νοσοκομείο της πόλης. Πέραν όμως των εγκαταστάσεων, το βασικό ζητούμενο είναι η παράδοση του κτηρίου να συνοδευτεί και με την άρτια στελέχωση προσωπικού, ώστε να μπορούμε να μιλάμε για ουσιαστική αναβάθμιση της δημόσιας υγείας. Αυτός είναι και ο βασικός μου προβληματισμός για τον οποίο έχω καταθέσει ερώτηση στον υπουργό Υγείας, από τον Μάιο, και ακόμα περιμένω απάντηση, για το οργανόγραμμα και τις θέσεις όλων των ειδικοτήτων που προβλέπονται για την κάλυψη των αναγκών του νέου Νοσοκομείου και εάν σκοπεύει εγκαίρως να προκηρυχθούν οι απαιτούμενες θέσεις, που θα εξασφαλίζουν τη σωστή λειτουργία του Νοσοκομείου. Μάλιστα με νέα ερώτησή μου προς τον υπουργό, ζήτησα να μεριμνήσει για την αποτελεσματική λειτουργία της μονάδας τεχνητού νεφρού στο νέο νοσοκομείο, την προμήθεια δεκαπέντε (15) νέων σύγχρονων μηχανημάτων και κλινών και τη διαμόρφωση των χώρων. Όλα αυτά πρέπει να προβλεφθούν και να υλοποιηθούν. Χωρίς επαρκές προσωπικό και σύγχρονο εξοπλισμό δεν έχει νόημα ένα νέο κτήριο.

 

  1. Με το θέμα της οδικής σύνδεσης Λευκάδας- Βόνιτσας και Ακτίου-Αγίου Νικολάου τι γίνεται; Σε ποια φάση βρίσκονται οι διαδικασίες. Και ρωτώ εσάς καθώς ήσασταν αυτός που κινήθηκε έτσι ώστε να μπει σε μια σειρά και το συγκεκριμένο μεγάλο έργο.

Πρόκειται για άλλο ένα σημαντικό έργο με αναπτυξιακή διάσταση για τη Λευκάδα και φυσικά για  την ευρύτερη περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας, δεδομένης μάλιστα της ανάληψης της διαχείρισης του αεροδρομίου του Ακτίου από τη FRAPORT και της αναμενόμενης αύξησης της επιβατικής κίνησης. Σε αυτό το πλαίσιο το υπουργείο πρέπει να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα προκείμενου να μην κινδυνέψει η όλη κατασκευή του έργου βάσει του σχεδιασμού που υπάρχει, από τη στιγμή μάλιστα που έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση από το Ε.Π. «Δυτικής Ελλάδας 2014-2020». Μάλιστα για την ολοκλήρωση του σχετικού φακέλου είχα αρκετές φορές παρέμβει προσωπικά προς το υπουργείο και τις καθ΄ ύλην αρμόδιες αρχές όπως την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, ώστε να μην εκπνεύσει η προθεσμία που έληγε τέλη Μαρτίου 2017 και να ενταχθεί το έργο στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα. Τον σκόπελο εκείνον τον περάσαμε. Πρόσφατα ενημερώθηκα ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει διατυπώσει συγκεκριμένες αντιρρήσεις για τη σκοπιμότητα χρηματοδότησης και υλοποίησης τμήματος του οδικού έργου και συγκεκριμένα της σύνδεσης «Ακτίου-Αγ. Νικολάου». Για το λόγο αυτό πραγματοποίησα συνάντηση, με τον αρμόδιο Διευθυντή της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών του Υπ. Υποδομών, κ. Δημ. Τασιόπουλο, ο οποίος μου επιβεβαίωσε ότι πράγματι διατυπώθηκαν επιφυλάξεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ζήτησαν από το υπ. Υποδομών τη κοστολόγηση για αυτό το συγκεκριμένο τμήμα του έργου. Για το θέμα κατέθεσα και ερώτηση στον υπουργό. Πληροφορούμε ότι εάν υπάρξει πρόβλημα και η Ε.Ε επιμείνει στις ενστάσεις της, το έργο θα ενταχθεί στην εργολαβία «σκούπα» της Αμβρακίας. Εκτιμώ, ωστόσο  ότι το έργο με τον ένα ή άλλο τρόπο θα προχωρήσει».